Har du brug for hjælp?

Almindelige spørgsmål og svar

 

Ticket Garanti – Vores afbestillingsbeskyttelse

3 anledninger til at du altid kan føle dig tryg og få penge tilbage med Ticket Garanti, hvis noget uforudset sker:

Sådan fungerer det

Du kan tilføje Ticket Garanti, når du booker din rejse hos Ticket, og tjenesten koster mellem 95-995 DKK/person. Hvis du derefter afbestiller rejsen, får du op tilbagebetalt for flybilletter, hotel og lejebil op til 25.000 DKK/person. Du får ikke tilbagebetalt det beløb, du betalte for Ticket Garantien, og der er også en selvrisiko på samme beløb.

Eksempel: Hvis du har booket en rejse 7 550 DKK og derudover har betalt 495
DKK for Ticket Garanti, får du tilbagebetalt 7 055 DKK ved afbestilling.

Ingen besværlige regler - intet krav om læreerklæring

Med en traditionel afbestillingsbeskyttelse skal du have en lægeerklæring for at få penge tilbage for en rejse du ikke længere kan tage på. Med vores unikke Ticket Garanti slipper du for besværlige regler og kan afbestille af mange forskellige grunde, uden krav om erklæringer.

Afbestil frem til 3 timer inden påbegyndt rejse

Du kan afbestille rejsen helt frem til 3 timer før afrejse. Du skal bare kontakte os via vores kontaktformular, så hjælper vi dig. Hvis afbestilling sker uden for vores åbningstider, med kort tid til afrejse, skal du også kontakte det pågældende flyselskab.

Bemærk, at du kun kan tilføje Ticket Garanti på rejser, som du booker hos Ticket, og tjenesten kan kun tegnes i forbindelse med, at du booker din rejse – den kan ikke tilføjes senere.

Ticketgaranti

Fordele

 

 Få pengene tilbage, også ved flyselskabkonkurs!
 

 Afbestil rejsen helt frem til 3 timer før afrejse!
 

 Ingen krav om lægeerklæring
 

 Ingen komplicerede regler

Ticket Garanti - Fuldstændige vilkår

Følgende vilkår regulerer aftaleforholdet mellem Ticket og dig som rejsende, hvis du vælger at booke Ticket Garanti, som er Tickets tillægstjeneste vedrørende afbestillingsbeskyttelse.

Følgende vilkår regulerer aftaleforholdet mellem Ticket og dig som rejsende, hvis du vælger at bestille Ticket Garanti, som er Tickets tillægstjeneste for afbestillingsbeskyttelse.

1. Præmier og selvrisiko
1.1 Præmien for Ticket Garanti varierer afhængigt af blandt andet rejsens pris. Den pris, som angives ved købet, er gældende.

1.2 Ud over præmien gælder også en selvrisiko, for det tilfælde at kunden vælger at gøre brug af sin Ticket Garanti og afbestille sin rejse. Selvrisikoens beløb er det samme som beløbet for præmien, som blev betalt i forbindelse med bookingen.

2. Vilkår
2.1 Hvad der er omfattet af Ticket Garanti
2.1.1 Ticket Garanti gælder for rejser med rutefly samt for hotelbooking og ved leje af bil. Bemærk, at Ticket Garanti ikke gælder for charter.

2.1.2 Ticket Garanti er personlig. Alle rejsende, som er omfattet af den bookede rejse, skal dermed have tegnet hver sin Ticket Garanti. Hvis der kun er booket hotel, behøver der ikke være tegnet en Ticket Garanti for børn under tolv (12) år, idet disse er omfattet af værgens/den voksne rejsendes Ticket Garanti i denne sammenhæng.

2.1.3 Ticket Garanti dækker en rejseudgift på maximalt 25.000
DKK pr. person og rejse. Beløb derudover dækkes ikke af Ticket Garanti. Med rejseudgift menes beløb til flybillet (inklusive eventuel bagagegebyr og pladsgebyr), hotel og lejebil booket gennem Ticket. Andre tillægstjenester eller mer- og omkostninger, der opstår som følge af afbestillingen, er ikke omfattet af Ticket Garanti.

2.1.4 Ved booking af hotel eller lejebil fordeles udgiften på samtlige rejsende. I de tilfælde, at antallet af rejsende bliver mindre, men bookingen beholdes, sker der ingen deltilbagebetaling.

2.2 Gyldighed og betaling
2.2.1 Ticket Garanti skal bookes og betales senest samtidigt med den rejse, som Ticket Garanti gælder, bliver booket og betalt. Ticket Garanti gælder kun for den rejse, som tjenesten er købt til.

2.2.2 Ticket Garanti gælder ved afbestilling i forbindelse med uforudsete hændelser som for eksempel:
(i) du kan ikke få ferie,
(ii) du bliver sagt op på dit arbejde og skal søge eller starte på et nyt arbejde,
(iii) en naturkatastrofe forhindrer dine rejseplaner,
(iv) du bliver ramt af en flyselskabskonkurs,
(v) der er uroligheder på dit rejsemål,
(vi) ulykkestilfælde, akut sygdom eller dødsfald rammer dig, en nær pårørende, medrejsende eller en, du agter at besøge, eller
(vii) lignende.

2.2.3 Kvitteringerne, eller i forekommende tilfælde kvitteringerne, skal specificere, at Ticket Garanti er tegnet. Hvis Ticket Garanti gælder lejebil, skal billejekvitteringen, for den ved bookingen angivne referenceperson specificere, at Ticket Garanti er tegnet. Kvitteringen/Kvitteringerne bliver dermed et Ticket Garantibevis, hvilket er nødvendigt for en gyldig afbestillingsbeskyttelse.

2.2.4 Ticket Garanti begynder at gælde, når Ticket har modtaget betaling for præmien, og ophører med at gælde tre (3) timer før rejsen påbegyndes. Rejsen skal betragtes som påbegyndt på det tidspunkt, hvor det senest var muligt for den rejsende at checke ind til rejsen i den aktuelle lufthavn eller det aktuelle hotel. Ved rejser, der omfatter både ud- og hjemrejse (tur/retur), kan Ticket Garanti kun benyttes inden udrejsens start som anført ovenfor. Det er ikke muligt kun at afbestille en del af en flyrejse (fx hjemrejse) Ticket Garantien. Hvis Ticket Garanti udelukkende gælder lejebil, ophører Ticket Garanti med at gælde tre (3) timer før det tidspunkt, da det senest ville være muligt at afhente lejebilen. Hvis rejsen omfatter en kombination af rutefly, hotel eller lejebil, kan Ticket Garanti kun benyttes under forudsætning af, at rejsen ifølge ovenstående ikke er blevet påbegyndt, eller at Ticket Garanti ikke er ophørt for rejsens første delmoment. Hvis Ticket Garanti omfatter en kombination af rutefly, hotel eller lejebil, kan et enkeltstående produkt afbestilles i henhold til Ticket Garanti. Ticket Garantien er da opbrugt og gælder ikke for resterende produkter. En ny Ticket Garanti kan tegnes for resterende produkter i forbindelse med afbestilling.

3 Afbestilling
3.1 Afbestilling skal foretages til Ticket via den kontaktformular, der er tilgængelig på vores hjemmeside. Hvis afbestilling sker uden for vores åbningstider, med kort tid til afrejse, afbestiller du direkte hos det aktuelle flyselskab og respektive hotel/arrangør.

3.2 Ticket Garanti er personlig, og eventuelle merudgifter for medrejsende, som ikke har tegnet Ticket Garanti, er således ikke omfattet af Ticket Garanti og bliver ikke kompenseret ved afbestilling.

3.3 Tilbagebetaling sker normalt inden for to (2) uger fra afbestillingen. Tilbagebetaling foretages sædvanligvis til samme betalingsmiddel, som blev anvendt ved betaling af rejsen. Hvis rejsen blev betalt med betalingskort i butik, skal kunden indfinde sig i butikken med samme betalingskort for at tilbagebetaling skal kunne gennemføres til kortet. Hvis kunden ikke har mulighed for at indfinde sig i butikken, sker tilbagebetaling i stedet til kundens bankkonto.

4 Øvrigt
4.1 Ticket Garanti gælder ikke for selskaber på ti (10) personer eller flere. For bookinger af denne type, kontakt os venligst på gruppresor@ticket.se for yderligere information og vilkår.

4.2 Ticket forbeholder sig ret til ved mistanke om misbrug at nægte rejsende køb af Ticket Garanti.